Psycho-sociale begeleiding van leerlingen in het secundair onderwijs.
Ervaring met leerlingenbegeleiding in het secundair onderwijs strekt tot aanbeveling.
We zijn op zoek naar een persoon met een sterk administratief profiel en met voorkeur met een u itgebreide expertise in psychologie en/of sociaal-agogisch werk (voltijds) of een persoon met een brede onderwijsexpertise die een sterke voeling heeft om de begeleiding van leerproblematieken binnen de klaspraktijk breed te praktiseren (halftijds).
Jobgerelateerde competenties
· Zorginitiatieven op school coördineren
· Het welzijn van de leerlingen bevorderen.
· Concretiseren van de leefzorg van de leerlingen.
· Meewerken aan opvoedende praktijken
· Leerlingen waarden en sociale vaardigheden bijbrengen.
· Leerlingen aanspreken op hun voorkomen, taalgebruik, verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen.
· Vangt leerlingen met problemen (hun ouders) op.
· Luistert bij conflictsituaties naar beide partijen en treedt verzoenend op.
· Leerkrachten kunnen steunen, informeren en adviseren tijdens oudercontacten, leven op school, …
Persoonsgebonden competenties
· Communicatief vaardig
. Discreet zijn
· Nauwgezette opvolging van dossiers en administratie.
· Tactvol informatie kunnen overbrengen.
· Leergierig zijn.
Voltijdse of halftijdse betrekking binnen een team van drie leerlingenbegeleiders en meerdere leerzorgcoördinatoren die samen verantwoordelijk zijn voor een populatie van 590 leerlingen.
Je mag je functie uitoefenen in een boeiend team waar je omkaderd wordt door gedreven collega's.
Je vervult een intermediaire functie tussen leerlingen, ouders, directie en personeel.
Het betreft een vervanging die begint op 15/4/24 tot minstens 31/5/24 met een mogelijkse verlenging tot einde schooljaar.
Lina Vissenaeken
0491 39 45 15
lina.vissenaeken@glorieux.edugo.be